Aniversare yurta

GRĂDINĂRITUL, CA UN PRODUS ANTISTRESS​

Minireportaj realizat cu János Magdó, directorul general al companiei Yurta Prod

Ce reprezintă grădinăritul pentru dvs. ?

Dragostea față de plante și de grădinăritul hobby este moștenirea pe care am primit-o de la bunica mea. Ea m-a învățat cum să am grijă de plante ca să mă pot bucura de frumusețea lor. Cu trecerea timpului, grădinăritul hobby a devenit o pasiune pentru mine. Este o activitate care poate să fie personală, de familie sau de grup și care ajută la deconectarea de la problemele zilnice care apar în viața, deci dacă ar trebui să definesc grădinăritul cu un singur cuvânt, aș zice că este un produs antistres.

Când ați simțit că trebuie să duceți mai departe această pasiune ? Cum a apărut ideea întemeierii companiei Yurta Prod ?

Magdo Janos După desființarea Cooperativei Agricole de Producție, cei care au primit înapoi pământul, indiferent de meseria pe care au avut-o, profesori, muncitori, foști membri CAP sau medici, au început o aventură în producția agricolă pe care nici ei n-au înțeles-o, de unde a pornit și unde o să ajungă.

La început, lipsa de produse agricole a dat o posibilitate de desfacere locală, cu negustori veniți din toată țara. În grădinile nou înființate cerința de semințe și material săditor era o problemă permanentă, astfel am avut ideea înființării unui magazin agricol în anul 1994, special pentru produse agricole autohtone. ” Magazinul fermierului” din Săcele s-a extins în orașele Brașov, Tărlungeni, Prejmer și Feldioara.

Astăzi Yurta Prod este cea mai mare companie care se ocupă cu producerea, ambalarea și comercializarea de material săditor în România. Când a început dezvoltarea dinamică a companiei?

Dintr-o investiție în cultura zmeurului s-a deschis prima posibilitate de a intra într-un lanț de magazin, mai exact în Selgros. Zmeurul este una dintre plantele mele preferate, este un arbust fructifer cu o producție foarte bună în zona Țării Bârsei. Ideea înființării culturii de zmeur s-a născut după o călătorie în Danemarca și Norvegia, unde am văzut niște plantații.

Înființarea culturii era făcută cu mare pregătire cu rezultate neașteptat de bune și cu recolte bogate.

Am deschis cinci puncte de desfacere în piețele din Brașov, dar volumul de producție era mult mai mare. Deci am apelat la un lanț care era chiar în Brașov, Selgros. Am început să livrăm în toată țara caserole de zmeură și alte fructe, cum ar fi coacăze sau agrișe.

Participând la o altă expoziție internațională am sesizat că există alte modalități de comercializare ale plantelor, cum ar fi vânzarea lor cu rădăcină ambalată într-un amestec de pământ care prelungește durata de expunere a plantei în magazine. La început am făcut importuri de plante ambalate (mă refer la trandafiri), după aceea am cumpărat câteva mașini de ambalat și am început să ambalăm trandafirii, pomii și arbuștii fructiferi cultivați de noi. Am intrat în toate lanțurile de magazine fără niciun efort. Ce înseamnă asta? Permanent am fost contactați, fără să facem noi primii pași în desfacerea produselor, datorită capacităților noastre de producție, respectiv a calității și a varietății plantelor oferite. Am crescut organic atât ca producător de plante, cât și comerciant, iar în momentul de față livrăm 4 milioane de plante într-un an în toată țara, precum și alte câteva țări în Europa.

Știm cu toții că înființarea unei companii nu este un lucru foarte complicat, în schimb menținerea sa pe piața este deja o provocare. Yurta Prod a îndeplinit deja 25 de ani de activitate, Dumneavoastră cum ați defini secretul meținerii pe piață a companiei Yurta Prod ?

Secretul companiei aș zice eu, este investiția continuă. Strategia Yurta este bazată pe produse inovative, asta înseamnă că anual introducem 2-3 grupe de produse cu varietăți de soiuri noi în diferite forme de ambalaje. Pe lângă noutatea la nivel de produse aș mai adăuga și importanța noutăților în ceea ce privește ambalajul plantelor. Urmărim în mod constant trendurile din piață și adaptăm grafica ambalajelor de plante atât din punct de vedere vizual, cât și în ceea ce privește conținutul informațional oferit clienților noștri. Avem un brand apreciat în rândul pasionaților de grădinărit și a horticultorilor datorită calității și a varietății pe care o livrăm. Deci, investiția permanentă în noutăți, și bineînțeles, firma să fie permanent pregătită din punct de vedere infrastructural.

Cum ați defini misiunea companiei Yurta Prod?

Consider că misiunea Yurta este de a menține vie pasiunea de grădinărit. Noi credem că din punct de vedere al sănătății oamenilor, grădinăritul reprezintă un medicament natural, în care oamenii pot să-și găsească liniștea, pasiunea față de frumusețe sau față de natură. Grădinăritul are un efect poztiv asupra unui stil de viață echilibrat, iar viața echilibrată înseamnă sănătate sufletească. Eu consider că acest hobby este unul mai aparte față de celelalte, având contact permanent cu natura, cu botanica și viața plantelor.

Misiunea noastră este de a satisface această pasiune, a grădinăritului hobby, începând de la material săditor până la produse auxiliare, cum ar fi serele de grădină sau îngrășămintele. De asemenea încercăm să oferim și sprijin profesional prin recomandările și sfaturile experților noștri grădinari cu care dorim să arătăm oamenilor cum să aibă succes în grădinărit.

Care sunt obiectivele companiei Yurta Prod pentru anul 2020?

Scopul principal pentru anul 2020 este dezvoltarea infrastructurii firmei, prin construirea unui depozit de plante.

De asemenea dorim să introducem o nouă categorie biologică printr-un import din Olanda, care înseamnă portaltoi la pomi fructiferi, și în viitor, la ramuri de altoire, tot la pomi fructiferi. Vrem ca în fiecare an să asigurăm acest ritm de produse noi și creative pe care piața le cere.

Începând din 2020, în serele pe care tocmai le-am finalizat, am dori să introducem plante în vegetație începând din luna aprilie. Deci acele plante care au dat deja muguri sau frunze și vor fi comercializați la ghivece.

Cum am mai menționat, grădinăritul are și o latură educativă care poate să crească și responsabilitatea față de natură, din acest motiv am creat un produs special pentru copii pentru a-i introduce în lumea grădinăritului sub forma unui joc. Setul de plantare conține semințe, ghivece, mici unelte de grădinărit și o poveste educațională.

Ca să sumarizez obiectivele Yurta, o să citez un proverb chinezesc “Dacă îţi faci planuri pentru un an, cultivă orez; dacă îţi faci planuri pentru un deceniu, plantează copaci; dacă îţi faci planuri pentru o viaţă întreagă atunci educă oamenii.”